Gecechtssysteem binnen TSO (lezen voor je begint aan blocks)

hier kun je elkaar tips geven over eiland opbouw en dergelijke.
Plaats reactie
UnDutchable
Site Admin
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-11-2013 20:59

Gecechtssysteem binnen TSO (lezen voor je begint aan blocks)

Bericht door UnDutchable » 10-05-2014 14:55

Hoi allemaal,

Zonder hierbij een vreselijk groot verhaal te gaan schrijven over het gevechtssysteem in TSO, hierbij een overzicht van de basics, gebaseerd op de troepen die je zelf kan trainen.
NB. Ik ga even uit van alleen R losses, dit is in beginsituaties vooral de meest gewenste optie.

Als je naar een gevechtslog kijkt, zie je dat de troepen elkaar aanvallen met alles wat ze hebben, dan X verliezen leiden waarna de volgende "ronde" begint met de resterende troepen, net zo lang tot 1 van beide partijen dood is.
Elk gevecht heeft een bepaalde gevechtsduur, afhankelijk van in hoeveel "rondes" 1 van beide partijen de ander volledig heeft afgeknald. Bij een gewone situatie zal dit vaak een ronde of 3-4 zijn.

Binnen 1 ronde heb je weer verschillende fases:
- 1e Slag: Dit zijn C aanvallen. Als je op je barak klikt en op de C gaat staan (niet aanklikken) dan zie je dat die de "eigenschappen hebben": 1) Eerste slag en 2) valt zwakste doelwit aan. Oftewel; ongeacht wat er "vooraan" staat bij de tegenstander mept de C eerst de zwakste units weg, wat vaak boogschutters zijn of andere C (of varianten hierop).
- Normaal: in deze fase vallen alle normale units aan. Dit zijn de troepen die "vooraan" staan in de strijd. Dus R/M/S/E. Naast dat ze klappen opvangen delen ze dus ook wat uit :-)
Ook alle vormen van boogschutters vallen in deze fase aan.
- Laatste Slag: Als iedereen geweest is komen deze nog aan de beurt (als ze niet gemold zijn). Nadeel van laatste slag is dat ze dus laat aan de beurt komen, voordeel is echter dat ze vaak HEEL hard rammen. Bij je eigen troepen zijn die de K(anonnen), pas beschikbaar op lvl 48.

Dit zijn de basics voor gevechtssituaties. Afhankelijk van wat je tegenstander heeft staan moet je een combinatie van het bovenstaande gebruiken. Hier zijn heel veel scenario´s in te schetsen, maar ik hanteer even de standaarden om het overzichtelijk te houden:

Stel: tegenstander heeft alleen wat rekruten en boogschutters (of varianten hierop):
In dit geval zijn C een handige om mee te nemen. C gaan als 1e slag op de zwakste tegenstander, wat de boogschutters zijn. Als ze een X aantal boogschutters mollen, komen deze ook nooit "aan de beurt" om terug te schieten, daar ze voor hun "normale" aanvalsfase al dood zijn.

Stel: Tegenstander heeft heel veel S of E staan, verder niets.
In dit geval heb je te maken met sterke troepen tegen, die altijd je voorste troepen aanvallen. Bij zulk soort situaties worden boogschutters (zo sterk mogelijk) meegenomen, daar die veel meer slagkracht hebben.
Later neem je K mee.

Stel: Tegenstanders heeft C staan:
Dit zijn de meest tricky tegenstanders, omdat ze het je de mogelijkheid ontnemen om boogschutters of C mee te nemen, dit zijn jou zwakste units welke gemold worden door de tegenstander, en dit wil je immers niet :)

Nu zijn er een x aantal situaties die ik in een aparte post zal zetten, dit is voor iets meer gevorderden in avo's.

UnDutchable
Site Admin
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-11-2013 20:59

Bericht door UnDutchable » 10-05-2014 14:58

Hier een toevoeging op basis van de derde situatie, de tegenstander heeft C staan:

Deze vallen de zwakste units aan, maar ondanks dat wil je toch vaak boogschutters meenemen omdat de rest van de troepen sterker qua kracht is.

In dit geval neem je een combinatie van boogschutters en LB/XB mee. De C zullen altijd je B aanvallen, welke ook relatief goedkoop zijn en opgeofferd kunnen worden (net als R).
Een dergelijke variant wordt vaak gebruikt in de complexere avonturen.

Tot slot:
Leiderskampen met een "leader" erin zijn vaak moeilijk te bepalen. De leaders hebben vaak relatief weinig slagkracht, maar wel unieke mogelijkheden (zwakste doelwit / omgevingsschade etc.). Hier kan je een geheel apart onderwerp aan weiden, belangrijkste is echter om hier goed te lezen wat die aanvalt (zwakste doelwit of normaal) en in welke fase.
Op basis daarvan kan je je troepencombi bepalen en door de sim trekken :-)

Plaats reactie