Blocks

hier kun je elkaar tips geven over eiland opbouw en dergelijke.
Plaats reactie
UnDutchable
Site Admin
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-11-2013 20:59

Blocks

Bericht door UnDutchable » 10-05-2014 15:18

het onderwerp Blocks... kan je ook lange verhalen over schrijven ;-)

Raadzaam is sowieso om blocks eerst uit guides "gewoon" te volgen, zodat je goed weet hoe ze werken alvorens dingen zelf uit te gaan vinden.

De hele achtergrond van blocks is om kamp A aan te vallen met sterkere troepen met weinig slagkracht, om het gevecht zo lang mogelijk te laten duren.
Als 2e aanval stuur je een andere generaal naar leiderskamp B, door het "gebied" van kamp A heen, waarbij kamp B dood is voordat kamp A klaar is met vechten.
Op deze manier vervallen alle kampen in de sector omdat de leider weg is, dus inclusief kamp A. Daardoor zal het lijken alsof dat gevecht nooit heeft plaatsgevonden en verlies je dus geen troepen voor het gevecht op kamp A.

Om dit te verwezenlijken stuur je vaak een (combinatie van) S/E/C op de block af. Dit omdat S/E veel klappen kunnen vangen, maar zelf weinig schade doen. Effect; gevecht duurt langer en dit is precies wat je wilt!

Nu de grote truc:
- een normale gen doet 10 seconde extra over het aanvallen van een kamp ten opzichte van een geharde generaal (snelle generaal)
- Elke gevechtsronde (NB. ongeacht fases!!) duurt 10 seconde

Het lopen van de gen van de ene naar de andere "vlag" (zie je bij looproute) kost 1.5-2 sec.

Nu is de blockpositie afhankelijk van hoe Generaal B door het blockgebied loopt, hiervoor zal je de vlaggen moeten tellen.
Blockposities bepalen doe ik in een aparte post hieronder.

Stel;
(Normale) Generaal A moet naar kamp A. Generaal B moet hier langs naar kamp B en doet hier nog 42 seconden extra over, vanaf de tijd dat Generaal A kamp A aanvalt.
Generaal B doet er 2 rondes over het kamp te mollen, dit is een geharde generaal.

Het aantal rondes gevecht van generaal A moet tenminste langer zijn dan het aantal rondes van generaal B, + de looptijd gedeeld door 10 seconde (daar rondes 10 seconden duren).
Generaal B = 42 seconde meer looptijd + 20 seconde voor het gevecht (indien geharde generaal). Dus de "block" van generaal A moet tenminste 62 seconde duren.
Generaal A = normale generaal. Dit is 10 seconde + 10 seconde voor elke ronde. OFtewel; het block gevecht moet tenminste 6 rondes duren. Dit geeft gelijk 8 seconde speling.

Blocks gaan vaak vrij krap, met speelruimtes van 5-8 seconden, zeker bij het blocken van meerdere kampen tegelijk.

UnDutchable
Site Admin
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-11-2013 20:59

Bericht door UnDutchable » 10-05-2014 15:44

Het plaatsen van een block is iets moeilijker. Grote truc is om hierbij de "vlaggen" te tellen dat een generaal loopt.

Generaal A is weer de block kamp A, Generaal B de generaal die erlangs loopt naar het leiderskamp kamp B.
Om het af te korten,

De vlaggen dat A loopt naar het blockkamp moet je uittellen. Let erop dat je +2 vlaggen doet, omdat hij het kamp "in" moet lopen + moet gaan vechten. Dit kost 2 vlaggen looptijd.
Generaal B moet tenminste dat aantal vlaggen lopen voordat hij het "onderscheppingsgebied" (het rode vlak om het kamp A heen) in loopt.

Voorbeeld:
Generaal A is 20 vlaggen onderweg, +2 vlaggen om te gaan vechten is 22 vlaggen.

Generaal B moet dus die 22 vlaggen lopen VOOR het onderscheppingsgebied. Het aantal vlaggen dat hij dan nog onderweg is naar kamp B moet je dan uittellen. Stel dit zijn 15 vlaggen (+ wederom 2 vlaggen voor het kamp in lopen en gaan vechten). Dit zijn dus 17 vlaggen.
Over de afstand van 1 Vlag doet een generaal anderhalve seconde.

Dan moet de block dus al 17x1.5=25.5 seconde duren, exclusief gevechtstijd van generaal B.
Generaal B doet er 3 rondes over het kamp te mollen, das dus 30 seconde.
Totaaltijd van de block van generaal A moet 55.5 seconde zijn.

Dus, Generaal A moet 10 seconde (tijd normale gen) + 45.5 seconde blocken, is dus tenminste 5 rondes, wat je gelijk 4.5 seconde speling geeft.

Plaats reactie